إخوان كول أسوان
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
مرحبا " اهلا وسهلا " بك
إن كنت زائر أتمني انك تكون من افضل الاعضاء عندنا
إخوان كول أسوان
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
مرحبا " اهلا وسهلا " بك
إن كنت زائر أتمني انك تكون من افضل الاعضاء عندنا
إخوان كول أسوان
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

إخوان كول أسوان

الأختلاف للتميز

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

يا تري يا جماعه الرجل الخجول مؤدب ومتربي ولا عنده مشكله في شخصيته..ياريت اعرف راي

4 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
THE MYTH
مدير عام
THE MYTH

الاوسمة : يا تري يا جماعه الرجل الخجول مؤدب ومتربي ولا عنده مشكله في شخصيته..ياريت اعرف راي 110
بلدي : يا تري يا جماعه الرجل الخجول مؤدب ومتربي ولا عنده مشكله في شخصيته..ياريت اعرف راي Egypt110
هوايتك : يا تري يا جماعه الرجل الخجول مؤدب ومتربي ولا عنده مشكله في شخصيته..ياريت اعرف راي Painti10

يا تري يا جماعه الرجل الخجول مؤدب ومتربي ولا عنده مشكله في شخصيته..ياريت اعرف راي Empty
مُساهمةموضوع: يا تري يا جماعه الرجل الخجول مؤدب ومتربي ولا عنده مشكله في شخصيته..ياريت اعرف راي   يا تري يا جماعه الرجل الخجول مؤدب ومتربي ولا عنده مشكله في شخصيته..ياريت اعرف راي Emptyالسبت يوليو 26, 2008 10:45 am

لطالما ارتبط الخجل بالمرأة

وأصبح صفة نسائية بحتة لها،

فماذا لو كانت صفة مرتبطة بالرجل أيضا؟

‬فهل ‬يتقبلها المجتمع والمحيطون به؟

وهل ‬يعتبر خجل الرجل من سمات الأخلاق الرفيعة أم أنه اصبح عملة نادرة ولا ‬يدل على اسس تربوية سليمة؟

وهل هو فعلا مرض اجتماعي ونفسي ‬يجب علاجه والتخلص منه؟

وهل ‬يكون الخجل معوقا أمام نجاح الرجل مهنيا واجتماعيا ام ماذا؟

حقيقه اطروحه أعجبت بمضمونها

وشعرت بأنها تستحق النقاش

وأحببت تبادل الاراء الراقيه من خلالها

وطبعا الاراء والاقلام مفتوحه للجميع ولكلا الطرفين.

رنا
مشرفة Cool
رنا

انثى عدد المساهمات : 147
بلدي : يا تري يا جماعه الرجل الخجول مؤدب ومتربي ولا عنده مشكله في شخصيته..ياريت اعرف راي Egypt110
هوايتك : يا تري يا جماعه الرجل الخجول مؤدب ومتربي ولا عنده مشكله في شخصيته..ياريت اعرف راي Painti10
المهنة : يا تري يا جماعه الرجل الخجول مؤدب ومتربي ولا عنده مشكله في شخصيته..ياريت اعرف راي Collec10

يا تري يا جماعه الرجل الخجول مؤدب ومتربي ولا عنده مشكله في شخصيته..ياريت اعرف راي Empty
مُساهمةموضوع: رد: يا تري يا جماعه الرجل الخجول مؤدب ومتربي ولا عنده مشكله في شخصيته..ياريت اعرف راي   يا تري يا جماعه الرجل الخجول مؤدب ومتربي ولا عنده مشكله في شخصيته..ياريت اعرف راي Emptyالإثنين يوليو 28, 2008 11:20 pm

انا عن نفسى شايفه ان الخجل لازم تكون صفه الولد والبنت
يعنى مفيش حد هيحب يتكلم مع واحد بجح بيتكلم بجرائه زايده تحرج اللى قدامه بالعكس الخجل يدل على العفه وان الشخص ده محترم
وبعدين هو فين رايك انت
ZAKEER
مدير عام
ZAKEER

ذكر عدد المساهمات : 223
بلدي : يا تري يا جماعه الرجل الخجول مؤدب ومتربي ولا عنده مشكله في شخصيته..ياريت اعرف راي Saudi210
هوايتك : يا تري يا جماعه الرجل الخجول مؤدب ومتربي ولا عنده مشكله في شخصيته..ياريت اعرف راي Travel10

مُساهمةموضوع: رد: يا تري يا جماعه الرجل الخجول مؤدب ومتربي ولا عنده مشكله في شخصيته..ياريت اعرف راي   يا تري يا جماعه الرجل الخجول مؤدب ومتربي ولا عنده مشكله في شخصيته..ياريت اعرف راي Emptyالثلاثاء يوليو 29, 2008 9:13 am

يجب على كل انسان رجل كان او امرأه ان يتميز بالحياء
لان صفه الحياء تكسب الشخص العفه والتقوى
والجرأه ليس لها دخل بالحياء ولكن يمكن ان يتميز الشخص بالجرأه والحياء
ولكن لاتصل الجرأه الى حد البجاحه
وده طبعا رأيى الذى لا يعبر عن شخصيتى ولكن يعبر عن مدى تفكيرى
الجريح
عضو فضي
عضو فضي
الجريح

ذكر عدد المساهمات : 990
الاوسمة : يا تري يا جماعه الرجل الخجول مؤدب ومتربي ولا عنده مشكله في شخصيته..ياريت اعرف راي Tmqn3
مزاجك : يا تري يا جماعه الرجل الخجول مؤدب ومتربي ولا عنده مشكله في شخصيته..ياريت اعرف راي 710
المهنة : يا تري يا جماعه الرجل الخجول مؤدب ومتربي ولا عنده مشكله في شخصيته..ياريت اعرف راي Collec10

مُساهمةموضوع: رد: يا تري يا جماعه الرجل الخجول مؤدب ومتربي ولا عنده مشكله في شخصيته..ياريت اعرف راي   يا تري يا جماعه الرجل الخجول مؤدب ومتربي ولا عنده مشكله في شخصيته..ياريت اعرف راي Emptyالأحد أغسطس 03, 2008 12:40 pm

الرجل الخجول ليه مميزات وعيوب ولكن بالنسه ليا انا ذو شخصينين شخصيه فى المنزل وشخصيه فى الجامعه انا فى طباعى خجول ولكن اغلب الناس بتقول عليا انى مش خجول الناس الى بتقول كده هما اصحابى الى فى الجامعه ولكن فى حياتى العاميه انا خجول جدا جدا وبتكسف من خيالى والناس بتعتبرنى ملاك فى هيئه انسان ولكن انا مش بحب كده لانهم بيفتكرو انى محترم زياده عن اللزوم ولكن كل انسان ليه عيوب وانا من عيوبى انى خجول فى حياتى العاميه والخجل ده صحيح خلانى اكتسب انو اكون محترم وانسان كويس ولكن ده خلى خبرتى بالحياه قليله وخجلى خلانى اخلى الى يسوى والى ما يسواش يتريق عليا لانى انا لمكا بحب حد مش بحب اجره لان لما بجرح بخاف اخسر ومعنى خساره صديق معنى ده انى حكون فى حاله نفسيه لا يعلم بيها الا ربنا انا عمرى ما قولت لحد انى بحبه اوى الا شخص واحد ولما قولت ليه كده حسيت بالندم جدا لانو ممكن حبى ليه ده خلاه يشفق عليا ويخجل من انو يقولى انو مش بيحبنى وكده شوفت الخجل عيوبه ايه خجلى خلانى اضيع حاجات كتير فى حياتى مع انو خلانى اكتسب احترام ناس كتير ليا وخلى ناس كتير تكرهنى لعدم الكلام معهم فى اى شى علشان انا بكون مكسوف ولكن هما بياخد فكره عنى انو انا انسان متكبر وهما مش فى مستوايا وانا مش كده والله
والصديق الى انا عبرت ليه عن حبى عبرت عن حبى ليه ولكن مش وجها لوجه لانى انا خجول شوفت حتى فى ده فى خجل انا فى طبعى الى بحبه بحاول ابعد عنه ولكن فى داخلى بحب اكون معاه فى كل مكان وكل ثانيه واتمنى انى عمرى ما اسيبه وعيبى انى بكون مع الى بحبهم حساس جدا ولكن فى نفس الوقت بتحملهم وانا الى بصالحهم ولكن انا بحب اعرف اذا كانو هما بيحبونى ولا هما واخدنى مصله ولا ايه بالضبط ولا شفقه زى ما تقول كده يا اخ سندبات لو انته جربت احساسى ده حتعرف قيمه ازاى انسان يحب واحد صاحبه لدرجه انو بيفضله عن نفسه لو حسيت الاحساس ده عمرك ما حتزعل على انك حبيته مهما عمل فيك من اللام وجروح حتتحمله وحتحبه حتى لو قولت للناس كلها انك بتكره اوى اوى ولكن كل ده من ورا قلبك لانو كرامتك بتكون جارحاك الخجل عندى عيبوبه اكتر من مميزاته بيضيع منك فرص كتيره ولما يكون الواحد عنده الخجل والعند بيكون صعب جدا معلش انا قولت ليك كلام بجد عباره عن فضفه شويه معلش دوشتك

يا تري يا جماعه الرجل الخجول مؤدب ومتربي ولا عنده مشكله في شخصيته..ياريت اعرف راي
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-